קומיון - עולם הטלקום של ישראל
 הפוך לדף הבית  הוסף למועדפים  שלח לחבר  RSS
האימייל האדום חיפוש באתר

מאמר אורח: 10 כללים להקמה ורענון של רשתות ארגונית

רובי כהן, 3Com (צילום: יח"צ)

מנהל IT הרוצה להקים רשת ארגונית, חייב לדאוג קודם כל לשיפור הביצועים והפחתת עלויות. כיצד? רובי כהן, מהנדס מערכות בכיר, מסביר


מאת: רובי כהן
פורסם: 8/1/2009

אתם מנהלי IT, המעוניינים לרענן את הרשת הארגונית. מהם הכללים המנחים?

רשימת הדרישות עבור מי שמתכננים או מרעננים רשת ארגונית לא צריכה להיות ארוכה. בחירה נכונה של היצרנית והשותפה מותנית בכמה קריטריונים קלים להגדרה ועקביים למדי. כל מנהל IT או מנהל מערכות מידע שנקרא להצדיק רענון או שדרוג רשת מול חבר המנהלים צריך לזכור ולהדגיש שני תחומים עיקריים: שיפור הביצועים והפחתה, או לפחות מיטוב, של העלויות. להלן 10 נקודות שיש לתת עליהן את הדעת:

1. כדאיות כלכלית ויחס טוב בין עלות לביצועים - היום כבר לא צריך להקריב עלות תמורת ביצועים. מודלים חדשים של עלות, כאלה המנצלים משאבים גלובליים, מובילים לכך שיש יצרניות שמסוגלות להציע את אותם ביצועים, ואפילו טובים יותר, תמורת עלויות נמוכות יותר, וללא הסיכונים הנלווים של חוסר יציבות של היצרנית או של טכנולוגיות בלתי מוכחות. בעבר לקוחות בחרו יצרנית בעיקר על-סמך הצורך ביציבות עתידית ובמפות דרכים לטווח ארוך, אבל היום השיקולים הכלכליים מובילים את הלקוחות להסתמך יותר על שיקולים של ערך מאשר על תחושת הביטחון, והם נוטים לנצל את המבחר הרחב הקיים בשוק הקישוריות כדי לאתר את הפתרונות שמציעים את היחס הטוב ביותר בין עלות לתועלת.

2. שיתוף פעולה מלא עם היצרנית - כדי לאפשר לארגון לצאת נשכר באמת מהפתרון החסכוני והכדאי ביותר הניתן, על היצרנית להגיב לכל צורכי הלקוח ולעבוד בשיתוף פעולה אתו כדי למלא את כל דרישותיו היום ובעתיד. שותפות כזו יכולה לכלול תמיכה בתהליכי מכירות מול לקוחות סופיים, שותפות של ערוצי הפצה מתמחים, צוותי פיתוח טכנולוגיות, וכן גישה למשאבי מו"פ עולמיים.


3. תמיכה ותגובתיות בשירות - שירות מהיר ונגיש לאחר המכירה חשוב ממש כמו התמיכה בשלב טרום המכירה וביישום. יש לבחור ביצרניות המעניקות תמיכה מקומית ומשאבים גלובליים – מחלקות לוגיסטיקה ואספקת חלקי חילוף ברמה המקומית לצורך פתרון בעיות מהיר ויעיל, ומהנדסים הפועלים באתר הלקוח כדי להשיג יישום מהיר של הרשתות.

4. סטנדרטים פתוחים - הסטנדרטים הקיימים בתעשייה מועילים לכל הנוגעים בדבר, ובמיוחד ללקוח. סטנדרטים אלה מבטיחים את יכולת ההפעלה ההדדית, מה שמאפשר הוספה של רכיבים חדשים ומתקדמים לפתרונות קיימים, או תכנון מחדש בצורה הדרגתית ללא צורך בשדרוגים רחבי היקף ( fork-lift upgrades ). בנוסף, אימוץ של רשת מבוססת סטנדרטים, פותח קשת רחבה של הזדמנויות שמבטיחות את המחיר הטוב ביותר, כיוון שאין הכרח להשתמש דווקא ביצרנית ספציפית.

5. יכולת הרחבה לדרישות עתידיות - רענון רשת הוא בלתי נמנע ונעשה על ידי מהנדס תקשורת. כדי להפוך רענונים כאלה לפשוטים וזולים יותר, ודאו כי היצרנית בה בחרתם מציעה הרחבה קלה, לדוגמא עם יכולת יצירת מערומים (stackability) שמצמצמת את ממדי ההתקן ומגדילה את צפיפות המבואות כדי להשיג חיבוריות מרבית. כמו כן, פתרונות המיתוג ברשת צריכים להיות בעלי תאימות גבוהה, ה"מותחת" ומרחיבה את ליבת הרשת עם מתגי ליבה מודולאריים מתקדמים ועם מתגים היקפיים הניתנים להשמה במערום.

6. שבצו יישומים בתוך הרשת - במקום להריץ יישומים עסקיים על פלטפורמות שרת יחיד, העבירו את התהליכים העסקיים שלכם לטכנולוגיות יישום ליבה והימנעו מהצורך ביישומים נקודתיים. נצלו את הוירטואליזציה כדי להקטין את דרישות ההספק והקירור. שבצו יישומים בתוך הרשת וקצצו בתשתית החומרה.
דרישה ברורה וידועה היא לוודא שהרשת שלכם מותאמת לתקשורת מאוחדת וממוזגת באמת.

7. אבטחה מובנית - חזקו את היסודות של הרשת הארגונית, עם אבטחה חכמה מובנית מליבת הרשת אל הקצה.

8. אלחוטיות - כדי להשיג יעילות עסקית וניידות מרבית של הצוות, רשת צריכה לתמוך בתקשורת אלחוטית – או לפחות להיות מוכנה לאלחוטיות עתידית.

9. קול - עם השגשוג של רשתות IP, דרישות ההספק והגמישות הולכות וגדלות. בחרו יצרנית שמציעה פתרונות מתקדמים למיזוג נתונים וקול, הניתנים ליישום קל בתשתיות IT קיימות וחדשות כאחד. זה יקנה לכם מוכנות ליישומים המעודדים פרודוקטיביות ולשירותי VoIP כדאיים המבוססים על SIP, כמו התקשרות בינלאומיות, רישום שיחות, ושירותי ויעוד מאוחדים עתירי מדיה והודעות קוליות.

10 . רשת "ירוקה" - שיקול שהולך וצובר חשיבות, בשל מספר סיבות, החל מחיסכון בעלויות ועד לאחריות החברתית של הארגון. בדקו אם היצרנית משתמשת ברכיבים ובתכנוני החומרה החדשים ביותר שעוזרים להקטין את דרישות האנרגיה, איך עומדים המתגים שלה בקריטריונים המוצגים בדוח של InStat: "ציוד קישוריות ירוק: מי מוביל ומי משתרך?". האם יישומים חדשים משובצים בתוך הרשת כדי לא להוסיף לצריכת ההספק? והאם יש ליצרנית הוכחות למחויבות ה"ירוקה" שלה והיא משתייכת ל"רשת הירוקה" (Green Grid)?

הכותב הינו מהנדס מערכות בכיר בחברת 3Com, ספקית עולמית של פתרונות תקשורת נתונים וקול לארגונים.

מאמרים נוספים

טכנולוגיית האודיו וידאו - לקיים שיחות וידאו בלי לצאת מהמשרד

טכנולוגיית האודיו וידאו - לקיים שיחות וידאו בלי לצאת מהמשרד

כיצד נבחר מכשיר קשר לעסק?

כיצד נבחר מכשיר קשר לעסק?

דרכים להגנת הרשת הביתית

דרכים להגנת הרשת הביתית

מטאלינק תימחק מהרשימה הראשית בנאסד

מטאלינק תימחק מהרשימה הראשית בנאסד"ק

הנפגעת העיקרית מן המשבר הכלכלי: החדשנות

הנפגעת העיקרית מן המשבר הכלכלי: החדשנות

בזק משחקת משחקים

בזק משחקת משחקים

חברת הבת של גילת תקים רשתות VSAT באזורים מוכי אסונות טבע

חברת הבת של גילת תקים רשתות VSAT באזורים מוכי אסונות טבע

אקטליס פיטרה 20 עובדים

אקטליס פיטרה 20 עובדים

הוט ל

הוט ל"קומיון": "בזק מפרה את תנאי הרשיון חדשות לבקרים"

שינוי שיטת החיוב הוביל לחסכון ממוצע של 4% בעלות שיחות הטלפון

שינוי שיטת החיוב הוביל לחסכון ממוצע של 4% בעלות שיחות הטלפון

הצטרפו לרשימת תפוצה
כל הזכויות שמורות Copyright © 2008 - קומיון – עולם הטלקום של ישראל הקמת אתרים ע"י הקמת אתרים