חברת פרינג (Fring, לשעבר Fringland), המפתחת אפליקציית סלולר להתחברות אל רשתות חברתיות, היא הזוכה בתחרות Mobile Peer Awards הישראלית שהתקיימה אמש. החברה, שתזכה לייצג את ישראל בתחרות חברות הסטארט-אפ העולמית של ארגון Mobile Monday, זכתה בתחרות לאחר שניצחה חמש פיינליסטיות אחרות – InnerActive, שזכתה במקום השני, Cellerium, שהגיעה למקום השלישי, , FlyScreen, , MobiApp ו-Emoze.
תחרות Mobile Peer Awards נערכת זה מספר שנים על ידי ארגון Mobile Monday העולמי, ותתקיים השנה בברצלונה, בחודש פברואר הקרוב. זוהי הפעם הראשונה שחברה ישראלית משתתפת בתחרות, זאת הודות לפתיחת הסניף הישראלי של הארגון, בחודש מאי האחרון. למרות הזכייה, לא מומלץ לראשי פרינג להזמין בשלב זה מקומות על המטוס לברצלונה – מבין 68 החברות שייבחרו בסניפי Mobile Monday ברחבי העולם, רק 20 חברות יטוסו לתחרות הסופית, כאשר חבר שופטים בינלאומי צפוי להחליט על המועמדות הסופיות לתחרות.
תחרות ה-Peer Awards הישראלית נערכה אתמול כחלק מאירוע Mobile Monday השישי אשר התקיים במשרדי חברת אמדוקס ברעננה. מדובר בתפאורה לא שגרתית עבור אירוע זה, אשר מתנהל בדרך כלל בבארים באזור תל-אביב, ומאופיין באווירה בלתי-פורמלית. בשלב הראשון של האירוע, לפני התחרות, נערכו פאנלים שונים בנושאים שונים הקשורים לעולם הסלולר. בין הפאנלים המעניינים היו דיון בנושא הפרסום הסלולרי, פאנל אחר שדיבר על מוניטורינג ו"האח הגדול", קבוצה שעסקה בנושאי פרגמנטציה בפיתוח אפליקציות סלולר, פאנל בנושא ווידג'טים בסלולר ופאנל פופולרי במיוחד שעסק בנושא המדובר של שירותים מבוססי מיקום (LBS). לאחר סיום הדיונים, התפנו המבקרים לאירוע המרכזי.
אל מול חבר השופטים עלו בזו אחר זו הפיינליסטיות, אשר נבחרו ערב קודם לכן מתוך 13 חברות שהיו מועמדות לפרס, והציגו את הרעיון ואת המוצר שפיתחו. מבין החברות בלטה במיוחד הצגתו של מקים ומנכ"ל חברת InnerActive, עופר יהודאי, אשר סקר את פלטפורמת הפרסום-על-גבי-אפליקציות של החברה. הוא הדגים אותה באמצעות משחק סלולרי בו נראתה דמות צועדת ברחוב, כאשר ברקע, על גבי שלטי החוצות ברחוב הוירטואלי, הופיעו הפרסומות. רעיון בולט נוסף באירוע היה זה של חברת FlyScreen, אשר הציגה כלי המאפשר למשתמש לבצע פרסונליזציה של מסך ההמתנה הסלולרי שלו, כך שבכל פעם שהמכשיר נכנס ל-IDLE, יופיעו למשתמש האפליקציות או אתרי האינטרנט אותם הגדיר מראש, כמו למשל מסך הפייסבוק שלו.
אחרונה עלתה פרינג, אולי המוכרת מבין החברות שהשתתפו בתחרות, אשר הציגה פעם נוספת את האפליקציה שלה, המאפשרת חיבור ושיחות בין רוב הרשתות החברתיות המוכרות כיום בעולם, וכן חיבור אל אפליקציות רשת נוספות. בסופו של הערב בחר חבר השופטים, כאמור, בפרינג כזוכה הגדולה. חבר השופטים לא נימק את החלטתו, אך לא בלתי סביר כי הפופולריות המוכחת של פרינג, וקצב ההצטרפות הגבוה לשירות (כ-500,000 משתמשים חדשים מדי חודש, לדברי אנשי החברה) היו פקטורים משמעותיים בהחלטה, כיוון ששופטי התחרות היו מעוניינים לשלוח לתחרות העולמית חברה אשר צלחה את מבחן השוק, בשל הסיכוי הגבוה יותר שלה לעבור את מבחן הסינון האחרון של השופטים.