מחקרים מעידים כי אמצעי תקשורת מתקדמים הם אלו המספקים את הפתרון המושלם עבור תלמידים להתקדם בתחום הלימודים. אם פעם טלפון בשיעור נחשב כאויב המורה והתלמיד, שהרי היום, משרד החינוך יצא ביוזמה ייחודית בה הוא הופך את המכשיר מאויב לאוהב ובעיקר אחד כזה המספק תשובות חיוביות אשר מטרתן לנצל שיפה של מידע למתן תשובות בזמן אמת/ שיעור/ תעוד מצולם ועוד.
כפי שהבנתם, סמארטפונים, מזמן שהפכו לנס גלוי נוכח העובדה כי הם תורמים ללמידה ואף מפתחים לתלמידים את כיווני החשיבה ומעניקים להם מאגרי מידע זמינים ונכונים.
יותר ויותר אנשים מבינים את פועלם של סמארטפונים ומייעדים אותם ליצירתיות ובעיקר לכלי פדגוגי שהוא אמצעי לכל דבר במהלך תכנית הלימוד עצמה. כאמור, ישתמשו התלמידים בחומר מאותו המכשיר וכך ינצלו שפע של מידע, מתן תשובות על שאלות ללא תשובות ואפילו תיעוד של כל התהליכים המתרחשים במהלך השיעור עצמו.
את השעמום בשיעורים ואיבוד הריכוז, תפסו מכשירים אלו והעניקו לתלמידים מנת סקרנות נוספת- מה שגרם להם לשבת במהלך כל השיעור ולא לפספס שום פרט חשוב מהשיעור עצמו. לאחר שנים של החרמת מכשירים, בעיות מול הורים וכד', הפך המכשיר לדבר הטוב ביותר שהתרחש במסגרת החינוך ונכון להיום הפך חלק מוצלח ממנה.
כאשר מדברים סמארטפונים - מדברים על מכשירים חכמים- כשמם כן הם. שיעור אחד, בחינת אוצר מילים גדול וישר יכולת להבין מה חסר כדי להבין את השאלה בשיעור. בדומה לשאר השיעורים, המכשיר משמש כאוצר של מידע גדול ביותר ולעיתים אף קוראת תיגר על דרך החיפוש, אמינות האתר בו נמצא הפירוש ודיון אחד שלם שמעביר את השעמום ומגביר את הסקרנות בכיתה עד לסיומו של השיעור.
לצד השימושים מנצחי הדרך, מכשיר סמארטפון מספק כיום סיוע גם למערכת ניהול פדגוגית. מערכת שכוללת בתוכה גם משוב למורים באמצעותו מתקיימות אינטראקציות ובו זמנית מתאפשרת גישה של תלמידים ואף הוריהם לעקוב אחר הדברים. באמצעות המכשיר ניתן לצורך העניין לעדכן כל מיני נתונים החל משיעורי בית, מבחנים ועוד. יתרונו של המכשיר הוא להנגיש את המידע עם צוות בית הספר והכול על פי הרשאה אישית בין תלמיד הורה ומורה.
בין שאר היתרונות מככב המכשיר ומציג הישגים גדולים ביותר נוכח היכולת לעקוב אחר פעולות, שיעורים, מבחנים וכל מה שמתרחש בשליש או במהלך כל השנה. מהלך זה למעשה תורם ואף מעלה את רמת התלמיד וזאת בעקבות היכולת לדעת בדיוק באיזו נקודה הוא נמצא ומה נדרש ממנו להצלחה בכל נקודה בשלבי הלימוד. אם לקבל שיקוף מצב על התלמיד ולהסב נחת להורים ולמורים, זה קודם כל להכיר את יכולותיו של המכשיר בעידן המתקדם.
בסיכום דבר, ממכשיר שניתן לדבר עמו או להעביר שיחות, הפך הסמארטפון למכשיר כל יכול באמצעותו ניתן לקבל ואף להוציא את כל העדכונים אשר מטרתם לייעל את שיטת הלימוד. כאמור, קבלת תמונת המצב לגבי הלימוד והתלמיד זהו הניצחון הגדול ביותר שיש למכשיר כזה להציע לכל דורש ובפרט למורים, לתלמידים ולמוריהם. באמצעות המערכת, ניתן אף לראות תדירויות איחור, הפרעות בשיעור ולמעשה סוג של טרום תעודה ווירטואלית המשקפת את המצב הנוכחי והטבתו על פי הנתונים המעודכנים.
הקדמה מוכיחה כי מכשירי הסמארטפון יודעים ואף מומלצים לכל תלמיד שמחפש לשפר את הישגיו האישיים ובו זמנית מעניקים שקט נפשי להורים והסרתם מעול המעכב. באמצעות המכשיר, יוכל התלמיד לספק לעצמו מידע ובו זמנית ליהנות מכל שאר החידושים והטכנולוגיות שיש למכשיר להציע.