קומיון - עולם הטלקום של ישראל
 הפוך לדף הבית  הוסף למועדפים  שלח לחבר  RSS
האימייל האדום חיפוש באתר

יום שלישי: פעמיים כי שנון, כי מלחמה

השבוע: מדריך למפרסם בזמן מלחמה


מאת: אופיר פרימט
פורסם: 13/1/2009

(המדור הינו מדור סאטירי. כל הנכתב בו הוא שטויות. מלבד הדברים שהם באמת)

במדור האחרון של "פעמיים כי שנון" פרסמנו את חלקו הראשון של מדריך מיוחד שהגיע לידינו ומתאר את השלבים בהפקת פרסומות לחברות הסלולריות. בשל המלחמה בדרום, נפרסם השבוע מדור מיוחד, כאשר "המדריך למפרסם" ישוב בשבוע הבא. המדריך הבא פונה לכל המפרסמים שלא יודעים כיצד לפעול בזמן המלחמה בעזה. מפרסם יקר, "קומיון" מציג:

המדריך למפרסם בזמן מלחמה

אז נכון, מלחמה היא דבר קשה מאוד. רבים נפגעים, רבים חיים תחת איום הטילים. אבל היי, אתה מפרסם. תפקידך הוא לא להתעסק ברגשות, אלא לבצע מניפולציה שלהם לצרכים שלך.

אז אם בימים כתיקונם הרגש אליו אתה מכוון את הפרסומות שלך הוא האהבה, שהיא המכנה המשותף הרחב ביותר בין כל צופי הפרסומות, המלחמה פותחת בפניך אפשרות חדשה וקוסמת – האחדות הלאומית. העם רוצה להרגיש מאוחד, חזק, וכל הסיסמאות האלה. תן להם אחדות, ותוכל למכור יותר, או לחזק את המותג. זכור - הפרסומת הטובה ביותר היא זו שמדברת אל העם בגובה העיניים, ומבטיחה לו את הדברים שמנהיגיו לא יכולים להבטיח. ה"אנחנו ננצח" של בנק לאומי במלחמת לבנון השנייה, למשל, היה דוגמא מצוינת לכך, וגם כמובן סייע לנו להשיג את הנצחון המוחץ באותה מערכה. כתוצאה מכך, ניתן לראותו מודבק למכוניות עד היום.

וזו עוד נקודה משמעותית – אם בדרך-כלל אתם אוהבים להשקיע בפרסומות ולהציב סטנרדרטים גבוהים של הפקה, במלחמה הלואו-טק מנצח. הרי לא יעלה על הדעת שבזמן מלחמה תשקיעו מליוני שקלים על פרסומות, נכון? יתרה מזאת, לא יעלה על הדעת שתקחו אנשים לא פוטוגניים מהדרום להופיע בפרסומות שלכם (מלבד נינט וצביקה הדר, הדרומים הייצוגיים). אז הרימו טלפון לקריין, ותנו לו להקריא שקופית סטטית. התוכן של השקופית יכול להשתנות, החל מהבטחות חסרות משמעות ותוכן, ועד הבעת סולידריות נפלאה (סגנון: "סלטנר-פון עם תושבי הדרום", "איתכם במאבק", "תהיו חזקים", "ישראל חזקה" וכו'). בנוסף, שימוש במלים "דווקא בימים אלה" יכול לעשות פלאים. אך זכרו – תוכן השקופית חשוב, אך הרבה יותר חשוב שהשקופית תהיה בצבע המותג שלכם, אחרת לא עשיתם כלום.

השלב הבא של חיזוק המותג בזמן מלחמה הוא הנתינה. אני יודע מה אתה חושב, יחצ"ן יקר: "למה שאשקיע כסף ללא קבלת תמורה?" הרשה לי להרגיע אותך - לעם לא חשוב מה נתת לתושבי הדרום, אלא עצם העובדה שנתת, או לפחות אמרת כך. לכן, אין צורך שתשקיע ממון רב בלתת מכשירים ניידים לתושבים, שברגע שתגמר המלחמה, לא יביאו לך הכנסות ראויות. הנתינה חשובה בעיקר עבור התחושה האישית שלך, מפרסם, וגם כדי שתוכל להוסיף לשקופית את המשפט "סלטנר-פון מתגייסת למען תושבי הדרום" (שימו לב לשימוש בז'רגון הצבאי – תופס בישראל גם בימי שלום). זכור – לא משנה מה באמת נתת לתושבי הדרום. אין אף אחד שיבדוק את זה. לצורך העניין, אם יש לך, מפרסם תל אביבי יקר, אחיינית באשקלון, וקנית לה סלולרי ליומולדת לפני שנתיים, אתה יותר מזכאי להוציא הודעה לעיתונות תחת הכותרת "סלטנר-פון נרתמת למען תושבי הדרום".
.
והכי חשוב לא לשכוח – המלחמה עלולה להסתיים בכל יום. מהרו ופרסמו, כי בכל יום בו אתם מתעכבים עלול לפרוץ שלום.

ויפה שעה אחת קודם. בהצלחה.

אלה הפרסומות שעלו בחכתנו השבוע:

1. הפרסומת הראשונה להיום ממשיכה את ז'אנר הפרסומות האהוב עלינו באולמות הקולנוע - "כבו את המכשיר הסלולרי שלכם". והפעם - מלחמת הכוכבים סטייל

2. הפרסומת השנייה מגיעה מקנדה, והיא מוזרה במיוחד. כבר היו לנו פרסומות מוזרות יותר בעבר, אבל זו ללא ספק אחת המובילות:

3. הפרסומת השלישית שנציג היום צפויה מעט, אבל מאוד מאוד לא לילדים:

עד הפעם הבאה.

ראיתם פרסומת מוצלחת למוצר סלולרי? שתפו אותנו.

מאמרים נוספים

יום שלישי: פעמיים כי שנון, כי מלחמה

יום שלישי: פעמיים כי שנון, כי מלחמה

יום שלישי: פעמיים כי שנון

יום שלישי: פעמיים כי שנון

יום שלישי: פעמיים כי שנון

יום שלישי: פעמיים כי שנון

יום שלישי: פעמיים כי שנון

יום שלישי: פעמיים כי שנון

יום שלישי: פעמיים כי שנון

יום שלישי: פעמיים כי שנון

יום שלישי: פעמיים כי שנון

יום שלישי: פעמיים כי שנון

יום שלישי: פעמיים כי שנון

יום שלישי: פעמיים כי שנון

יום שלישי: פעמיים כי שנון

יום שלישי: פעמיים כי שנון

יום שלישי: פעמיים כי שנון

יום שלישי: פעמיים כי שנון

יום שלישי: פעמיים כי שנון

יום שלישי: פעמיים כי שנון

הצטרפו לרשימת תפוצה
כל הזכויות שמורות Copyright © 2008 - קומיון – עולם הטלקום של ישראל הקמת אתרים ע"י הקמת אתרים