חשיבות הגלישה היעילה באינטרנט הביתי גבוהה מאוד בשל השימוש הרב שעושים במחשב הביתי, בטלפון החכם ובטאבלט.
חיבור הבתים והמבנים השונים לאינטרנט נעשית בישראל בשני אופנים - התחברות לחברה המספקת את התשתית, ובנוסף, לחברה המספקת את אינטרנט עצמו כאשר קיימות חברות אשר מספקות גם את שירותי הספק וגם את התשתית עצמה. את החברה יכול כל לקוח לבחור בעצמו והוא עושה זאת על פי שיקולי עלות מול תועלת. הרצון האידיאלי כמובן הוא לבחור ספק אינטרנט מומלץ ואיכותי לצד חברה בעלת תשתית מקצועית המספקת שירותים מעולים. תנאי הגלישה נקבעים על ידי הלקוח היכול לקבל נפחי גלישה חודשיים בהיקפים ובמהירויות הנדרשים לו - ככל שהם יהיו גדולים יותר כן עלות חבילת הגלישה תהיה גבוהה יותר.
תעבורת האינטרנט בישראל - איך זה עובד?
תעבורת האינטרנט נעשית על ידי כבלי תקשורת המונחים בין המבנים ובין אתרי השירות של החברות ומשם לחו"ל באמצעות נתבים וכבלים תת-מימיים המונחים על קרקעית הים. הכבלים עשויים מסיבים אופטיים, וככל שהם יהיו עבים יותר, כן, ניתן יהיה להעביר כמות מידע רב יותר בו זמנית. בישראל יש מספר ספקי אינטרנט בולטים וביניהם בזק, הוט, פרטנר, סלקום ועוד. בזק הינה החברה הוותיקה וברשותה תשתית המגיעה למרבית המקומות בארץ היא מספקת שירותי אינטרנט בעצמה על התשתית שלה, ובנוסף, מאפשרת לספקי אינטרנט שימוש בה, והם מנצלים זאת לשיווק שירותיהם.
פיקוח מסודר של משרד התקשורת
משרד התקשורת מסדיר את נושא אספקת האינטרנט באמצעות חוקים מטעמו ופיקוח עליהם כאשר ישנה חשיבות גדולה כיום לאיכות הגלישה. תקלות יכולות לנבוע מתקלות בתשתית או מתקלות במכשור ביתי הניתן ללקוח, ובכלל זה, הנתב והמודם על חיבוריהם השונים. חברות האינטרנט מספקות את שני המכשירים הללו אשר לכל אחד יש תפקיד אחר. המודם מחבר את המחשב אל הרשת של ספק שירותי האינטרנט. הוא יכול להיעשות באמצעות כבלים או טכנולוגית DSL. הראוטר הינו המכשיר אשר מחלק את חיבור האינטרנט בין מספר מכשירים. חברות מסוימות מספקות מכשירים משולבים. במידה וקיימת האפשרות לחיבור באמצעות כבלים מומלץ לוותר על חיבור אלחוטי. עלות שכירת ראוטר יקרה יותר. בנוסף, הוא יוצר רשת אלחוטית באמצעות טכנולוגית WI-FI היוצרת קרינה.
מה עושים במקרה של תקלה?
תקלות ברשת האינטרנט עלולות לקרות, ובמקרים רבים, יש צורך להתקשר את מרכזי התמיכה של החברות. יחד עם זאת, כאשר החברה מספקת מכשירי קצה מודרניים אזי, התרומה לאיכות הגלישה גבוהה. כאשר מתגלית תקלה ניתן, לעיתים, לטפל בה עצמאית. את זה עושים על ידי ניתוק הראוטר או המודם וחיבורם. במידה והתקלה אינה נפתרת אזי ניתן לטפל בה דרך מרכזי השירות והתמיכה, וכאשר גם זה אינו עוזר, אזי יישלח טכנאי לבית או למבנה בו התקלה קורית. מהירות ודרך הטיפולים חשובה ובנושא זה נבחנת רבות כל חברת אינטרנט. לקוחות רבים יפסיקו שירות או יעברו למתחרה כאשר מהירות התגובה של החברה אינו סביר ואינו עומד בתקן שקבע משרד התקשורת.