Mobile Monday: חברות VoIP ייבחנו לפי אחוזי Fraud נמוכים ולא לפי מחיר
לוגו Mobile Monday Tel-Aviv
כנס Mobile Monday השני, 7 ביולי 2008 (צילום: יסמין אהרון, BlondMobile.com)
יוצרים קשרים עסקיים בסביבה ידידותית ונוחה. Mobile Monday (צילום: יסמין אהרון, BlondMobile.com)
Mobile Monday השני התקיים אתמול בתל-אביב ועסק ב-VOIP. הציטוט בכותרת שייך לנציג חברת Jajah
מאת: אופיר פרימט
פורסם: 8/7/2008
כנס Mobile Monday השני התקיים אתמול בתל-אביב. הכנס, שאורגן בחסות החברות פרטנר (Partner), BlueRun Ventures, יורוקום ו-Sun Microsystems, התקיים במועדון הקולטורה בתל-אביב, ואיגד אנשים מתעשיית הסלולר הישראלית, בהם נציגי הספקיות, כמו גם יזמים וחברות סטארט-אפ צעירות העוסקות בתחום. מדובר באירוע בלתי-פורמלי המתרחש ביום שני הראשון בכל חודש, בו מגיעים הנציגים על מנת ליצור קשרי עסקים בסביבה ידידותית ונוחה.
הכנס החודשי עסק ב-VoIP בסלולר. במהלך הכנס נערך פאנל של אנשי מקצוע אשר כלל דוברים מקרן הון סיכון (BlueRun Ventures) ושלוש חברות VoIP ישראליות – Jajah, Fring וחברה חדשה יחסית הנקראת Skuku.
אחת הנקודות המעניינות שעלו בפאנל הייתה שכיום, החברות העוסקות בתחום לא מרוויחות מה- VoIP. חברות ה-VoIP פועלות מכספים שנותנות להן קרנות הון סיכון, וחלק מהשיחות המתקיימות מסובסדות על ידי החברות. עיקר מטרתן של החברות בשלב זה של פעילותן הוא לאסוף בסיס משתמשים רחב ביותר ולהירכש על ידי גוף גדול שיוכל לנצל את בסיס המשתמשים לצרכים נוספים.
צחי אפרתי, נציג חברת Jajah, אשר לה 10.5 מיליון משתמשים רשומים, טען כי החברה רושמת הכנסות משירותי ה-VoIP אך לא מהם בלבד, ואכן לאחרונה נודע על שיתוף הפעולה של החברה הישראלית-אוסטרית עם ענקית האינטרנט יאהו! (!Yahoo). מטרת החברה כיום היא להציע את ה-Managed Services שלה, כלומר לאפשר שימוש בטכנולוגיה של החברה, אבל מטעם מפעילות סלולריות, חברות אינטרנט או כל גוף אחר שמעוניין לספק שירותי VoIP ללקוחותיו. אל יאהו! חברו גם חברות כמו Gizmo5 ו-Mailvision אשר עושות שימוש ב-Jajah על מנת לספק שירותי VoIP. בכנס נחשף על שיתוף פעולה עם חברת Emobile היפנית.
הצהרה מעניינת נוספת של אפרתי הייתה כי החברה אינה עומדת להיאבק במתחרותיה בסוגיית המחיר. אליבא ד-Jajah "לא ניתן להציע את המחיר הנמוך ביותר" מכיוון שהשוק התחרותי יגרום לכך שחברות אחרות יציעו מחירים נמוכים יותר. איכותה של החברה, לטענתו, תימדד באחוזי Chargeback נמוכים, כלומר בשירות עליו ניתן לסמוך, אשר לא יעמיס על החברות שעושות שימוש ב-Jajah בתלונות לקוחות על הונאות.