לא נחדש יותר מדי אם נדבר על ה-buzz הזה בתעשייה שכבר תקופה ארוכה מעמידה דרישה רצינית למיומנויות שיווק דיגיטליות. ככל שיותר ויותר מותגים שמים דגש על השיווק הדיגיטלי, כך גם שוק העבודה בתחום זה עולה כפורח וצמא לבעלי כישורים מתאימים.
שכר גבוה יותר ואפשרויות לשינוי הקריירה, הם רק חלק מיתרונות הבחירה במסלולים בולטים נבחרים של לימודי שיווק דיגיטלי. אם אתם מתלבטים: ״האם כדאי לי לשנות את כיוון הקריירה שלי?״, או ״מה כדאי לי ללמוד?״ – בואו קודם כל לראות מה זה בכלל ׳שיווק דיגיטלי׳ ואילו מיומנויות נדרשות על מנת לעסוק בתחום זה.
מהו שיווק דיגיטלי?
שיווק דיגיטלי לא כל כך שונה מהשיווק המסורתי. כלומר, לבעל העסק יש מוצר שהוא רוצה למכור, וכעת עליו למצוא את הדרכים בהן:
- יוכל ליצור קשר עם הלקוחות הפוטנציאליים,
- לבנות מודעות למותג שלו,
- ובסופו של דבר להצליח למכור את המוצר שלו.
שיווק דיגיטלי מקיף תפקידים ומיומנויות רבים ומגוונים יותר מאי פעם, והגמישות המאפיינת עיסוק זה, היא זו שהופכת אותו לכל כך מרתק ומלהיב.
אילו סוגים של עבודות נמצאים תחת הכותרת ״שיווק דיגיטלי״?
יש מגוון רחב של עבודות בתחום זה וקשת רחבה של אפשרויות קריירה:
- הפקת וידיאו / אודיו
- טכנולוגיה אינטראקטיבית – בינה מלאכותית (AI – Artificial Intelligence)
- שיווק סלולרי
- התייחסות למנועי חיפוש (כמו Google)
- אופטימיזציה במנועי חיפוש (SEO – Search Engine Optimization)
- שיווק במנועי חיפוש (SEM – Search Engine Marketing)
- התייחסות למדיה החברתית (כמו פייסבוק או אינסטגרם)
- מסחר אלקטרוני
- שיווק בדוא״ל
- אוטומציה שיווקית
- ניהול תוכן ואוֹצְרוּת
- בניית אתרים
- עיצוב אתרים
- קופירייטינג ועריכה
- ניתוח אנליטי
- אסטרטגיה עסקית / שיווקית
אילו כישורים דיגיטליים נדרשים?
הכלכלה הדיגיטלית מעורבת בכול הצמתים של חיינו, והיא לא הולכת לשום מקום. לעומת העבר, ארגונים מקצים היום תקציב ניכר לשיווק הדיגיטלי. 93% מהפעילות המקוונת מתחילה במנוע חיפוש וזו מבטיחה שקידום אתרים, כאסטרטגיה שיווקית, תמשיך להיות אפקטיבית. זאת, בעיקר לאור העלייה התלולה במספר האנשים בעולם המבצעים רכישה מקוונת לפחות פעם בחודש. כל מי שחושב להקים עסק או לקדם עסק קיים, צריך לרכוש הבנה בסיסית על השיווק הדיגיטלי, כדי שיוכל להרחיב את מעגל הלקוחות.
חלק מהמיומנויות המבוקשות ביותר בתחום השיווק הדיגיטלי הן יצירת תוכן ואוֹצְרוּת; אסטרטגיות של המדיה החברתית; שיווק טכנולוגי; וניתוח אנליטי – ואלה חדשות נהדרות למי שמעוניין בקצה היצירתי, החברתי והעסקי של ציר השיווק. אנשים עם אופי טכני יותר, עדיין יכולים להגדיל את הפוטנציאל לשכר גבוה יותר על ידי התמחות בטכנולוגיות כמו SEO ו-SEM, כי אלה יכולות להניע את הרווחיות של כל עסק. שיווק תוכן נשען על תנועה ברשת, וכול מי שירכוש את המומחיות הטכנית לנתח דפוסים אלה, יהיה בעל נכס חשוב, במיוחד מכיוון שסוגי עבודות אלה הופכים למורכבים יותר ויותר עם כניסתם של הבינה המלאכותית (AI) ולמידת המכונות (Machine learning) לתחום השיווק הדיגיטלי.