בעידן שבו הכל עבר לדיגיטל, גם הצרכים של עסק השתנו. כלומר, אם בעבר עסקים ניהלו את העסק ידנית ועם ערימות של ניירות, כיום בזכות טכנולוגיה מתאימה כבר אין צורך לבזבז שעות רבות על סיכומים עסקיים ודו"חות כספיים. למעשה ישנן כיום מערכות ניהול עסק אשר נותנות פתרונות לכל הצרכים של העסק החל מניהול יומן זמנים ופגישות, דרך מערכות ניהול קשרי לקוחות ועד לדוחות מפורטים אודות הפעילות העסקית, הכנסות והוצאות ועוד.
לשימוש בתוכנת מהסוג הנ"ל יש יתרונות רבים, כמו העובדה כי תוכנה זו חוסכת זמן יקר ומשאבים וכן, מאפשרת פיקוח ובקרה מקרוב על כל הנעשה בעסק. בנוסף, ישנן מערכות המאפשרות מעקב אחר ביצועי עובדים כך שבארגונים גדולים יוכלו מנהלי הארגון לנתח את התפוקה של כל עובד, לשפר את הביצועים וכל זאת בלחיצת כפתור אחת..
איך בוחרים תוכנת לניהול עסק?
הבחירה של תוכנת ניהול לעסק לא תמיד קלה, וזאת בשל העובדה כי הצרכים של כל עסק הינם שונים בתכליתם. העצה הטובה א"כ היא לבחור בתוכנת אשר מתאימה ככל היותר לצרכי העסק. לשם הדוגמה ניקח חנות לממכר ציוד לבעלי חיים: התוכנה צריכה להתאים עצמה הן לניהול הוצאות והתנהלות מול ספקים, והן בצד הלקוח לתזכורת ומבצעים כל תקופה הרלוונטית עבור הלקוח.
הפרמטר השני הוא כמובן המחיר. התמחור של שימוש חודשי בתוכנת הינו לפי מספר משתמשים, כמות אחסון ומספר הודעות יוצאות ללקוחות, כך שאם נישאר בדוגמא שלנו של חנות ממוצעת לממכר ציוד לבעלי חיים המחזיקה בחזקתה 3-5 עובדים, העלות תיהיה כ-80 עד 120 שח עבור משתמש. ישנן חברות המציעות רכישה חד פעמית של התוכנה או התקנה ראשונית ועלות נוספת רק על אחסון הנתונים. ככל והבירור יהיה מעמיק, כך תוכלו להתאים את התוכנה הן לצרכי העסק והן לתקציב שלכם.
מועדון לקוחות לעסקים קטנים ובינוניים
אפשרות נוספת שכדאי לקחת בחשבון עם הסבת הפעילות העסקית לדיגיטל, הוא הקמת מועדון לקוחות בדגש על עסקים קטנים ובינוניים. יש לציין כי הקמת מועדון זה שונה מעט מתוכנת ניהול עסק, לפחות בכל הנוגע לעלות ההשקעה. אם ננסה לתמצת את השינוי ברמת העלויות, נאמר כי הקמת מועדון לקוחות דורש השקעה ברמה פרסומית, גרפיקה, כרטיסי מועדון, הנחות קבועות והטבות לחברי המועדון ועוד. כאן המקום לחשב עלות מול תועלת, ורק לאחר חישוב מדוקדק של העלויות, יש לעשות את הצעד הנ"ל.
מלבד זאת, להקמת מועדון לקוחות יש יתרון נוסף שהוא ברמת המיתוג של העסק. ממש כמו רשת ארצית/עולמית אשר מחזיקה במועדון לקוחות מכובד שבוודאי החזירו את ההשקעה ואף גרפו רווחים בעקבות צעד זה, כך גם העסק שלכם יכול להצטייר כגדול ומכובד כאשר יאפשר ללקוחותיו להצטרף אל מועדון הלקוחות של העסק שלכם!