המפעילות הסלולריות ייאלצו לעשות אדפטציה למודלים העסקיים שלהן כדי למכור יותר אפליקציות נתונים בעלות ערך מוסף
מאת: דגנית כהן
פורסם: 3/4/2011
מחקר חדש של חברת המחקר Parks Associates המיוצגת בישראל על ידי חברת Meidata, מנתח את המגמות בשוק הנתונים בסלולר, הן מנקודת המבט של הצרכנים והן מנקודת המבט של המפעילות הסלולריות. המחקר בוחן את הצעותיהן של המפעילות, כיצד הן מנהלות את יכולות השירות שלהן, מפת הדרכים שלהן בכל הנוגע לשירותי ערך-מוסף בסלולרי, והתחרות/שיתוף הפעולה עם חברות המפיצות חידושים מדהימים בתוכן סלולרי ומפתחי אפליקציות.
שירותי נתונים מהווים את המנוע העתידי לרווחי המפעילות הסלולריות, אך הפס הרחב בסלולרי מעמיד בפניהן שורה של אתגרים. לפי המחקר, דווקא הכמיהה של הצרכנים לחוויות סלולריות עשירות יותר, ודרישת השוק לשירותים ואפליקציות המבוססים על גישה פתוחה- עשויות לערער את המודל העסקי של המפעילות. המפעילות ייאלצו לעשות אדפטציה למודלים העסקיים שלהן כדי למכור יותר אפליקציות נתונים בעלות ערך מוסף, מעבר לשירותי הגישה. השאלה המרכזית היא אילו סוגים של אפליקציות נתונים סלולריות ימשכו יותר משתמשים ויסייעו למפעילות הסלולריות לבדל עצמן מהצעות אחרות של מפיצות שירותים סלולריים מצד שלישי.
לרכישת המחקר, למידע אודות מחקרי שוק נוספים בנושא זה או בנושאים אחרים, ניתן לפנות לחברת Meidata בטלפון 0542288378 או במייל [email protected]. לאתר החברה: www.meidata.com