כנס Mobile Monday השלישי התקיים השבוע בתל-אביב, ועסק בנושא התוכן הסלולרי. בכנס, שאורגן בחסות החברות פרטנר (Partner), Amdocs, BlueRun Ventures ויורוקום (Eurocom), נכחו נציגים ממגוון חברות בתעשיית הסלולר הישראלית, בהם נציגי הספקיות, נציגי חברות ותיקות בתחום, וגם יזמים וחברות סטארט-אפ צעירות.
כנס Mobile Monday הוא יוזמה שיובאה מחו"ל, לפיה ביום שני הראשון בכל חודש (באוגוסט נדחה האירוע בשבועיים), נפגשים העוסקים בתחום באחד המועדונים בעיר באירוע בלתי-פורמלי, שמטרתו היא שיתוף ידע ויצירת קשרי עבודה בסביבה ידידותית ונעימה.
באירוע, אשר התקיים החודש במועדון ה-Mandey's בתל-אביב (שהיווה תפאורה משובחת) נערכו מספר הרצאות קצרות בנושא התוכן הסלולרי על פניו השונים – משחקים סלולריים, תכני מוסיקה וענף הפרסום הסלולרי. מרבית הדוברים התייחסו לאתגרים העומדים כיום בפני מי שמעוניין לעסוק בתחום, ובראשם העובדה כי בעידן המכשירים המודרניים, המגיעים עם שלל חיבורים אלחוטיים, המשתמשים אינם זקוקים עוד לספקית על מנת להתחבר ולהוריד תכנים מרשת האינטרנט.
בנוסף, התייחסו הדוברים גם אל עתיד התעשייה, ואל הכיוונים אשר בראייתם היא צריכה לקחת. אביב רווח, שותף-מייסד ומנהל עסקי בכיר במפתחת פלטפורמת המשחקים MoMinis, ציין בדבריו כי השוק נשלט כיום על ידי חברות הענק, ואמר כי בשל הרווח הנמוך שיש למפתחות המשחקים בשרשרת הערך, חדשנות חייבת להיות בראש מעייניו של מי שמעוניין להתחרות בשוק.
נושא מעניין נוסף שעלה בכנס הוא האופן בו מנסות המפעילות להתמודד עם האופי המשתנה של צריכת המוסיקה על ידי המשתמשים. אביעד רבינוביץ, מנהל מוסיקה באגף התוכן של פרטנר, הציג את מעבר עולם המוסיקה מדפוס לינארי, בו חברות התקליטים הוציאו דיסקים והצרכן רכש, לעולם דיגיטלי, בו האתגר העומד בפני החברות והמפעילות הסלולריות הוא להציע לצרכן פתרון כולל של שירותי מוסיקה, כמו הצגת שירים חדשים למשתמש על בסיס העדפותיו, תיקיות מוסיקה והופעות חיות. דוברים נוספים אשר הרצו בכנס היו גיא עמי-עד, מנכ"ל חברת הפרסום הסלולרי Mobi, ואורי אלרביב, מקים-שותף ומנכ"ל Dragon Ports/Spiced Bit הסינית.
לרישום לאירועים הבאים, יש להצטרף לפורום האירוע ב-Facebook.